Grupa za obrazovanje otvorila prvi Mejkers lab: inovativni pristup obrazovanju i povezivanje zajednica

Medicinska škola u Čačku je prva škola u Srbiji u kojoj je otvoren multidisciplinarni inovativni prostor Mejkers lab, u kome učenici i nastavnici zajedno istražuju, stvaraju i povezuju se sa lokalnom i širom zajednicom.


Otvaranje prvog Mejkers laba bilo je povod za organizovanje susreta u Čačku u Medicinskoj školi, kome je prisustvovalo više od 20 nastavnika iz različitih škola, učenika i predstavnika organizacija koje zajedno rade na projektu pod nazivom Grupa za obrazovanje koja pored naše organizacije podrazumeva i Nordeus fondaciju, Centar za promociju nauke i Dostignuća mladih u Srbiji

Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo) onako kako to uveliko rade neke od najrazvijenijih zemalja na svetu. 

Mejkers lab — prostor za umrežavanje i inovacije

Kroz rad u Mejkers labu zamišljeno je da učenici i nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji i rešavanju problema. Ideja je da se đaci zainteresovani za nauku ohrabre da dalje razvijaju interesovanja u tom pravcu i da se podstiče eksperimentisanje i multidisciplinarnost u nastavi. Krajnji cilj je povezivanje škola sa građanskim inicijativama i umrežavanje škola na lokalnom a onda i širem nivou.

„Mejkers lab omogućava nastavnicima da održe multidisciplinaran čas. To znači da će učenici istovremeno sticati znanja i razvijati veštine iz mnogih oblasti, kao i da će moći da to praktično primene. Suština savremenog obrazovanja je upravo u tome da učenik može tokom jednog časa da temi pristupa iz uglova različitih disciplina. Takav način obrazovanja imaće nemerljiv uticaj na sve segmente društva, a Mejkers lab je prostor slobode koji će taj proces pokrenuti“, istakla je Jelena Dramićanin, profesorka Medicinske škole i predsednica Školskog odbora.

Kako je jedan od ciljeva ovog projekta povezivanje škola sa širom zajednicom, što podrazumeva i privredu, nove tehnologije i njihovu primenu u poslovanju, na susretu je bilo reči i o STEAME programima kroz koje će svi moći da steknu jasnu predstavu o značaju veze između tehnologije, nauke i uspešnih industrija, biznisa, umetnosti.

Većina projekata unutar STEAME obrazovanja biće namenjena praktičnom radu sa učenicima, kao i unapređenju nastavničkih kompetencija i znanja. Malo je projekata koji su namenjeni školama kao složenim, organskim celinama kojima se pristupa sveukupno i strukturalno. Upravo tu na scenu stupaju novi prostori — Mejkers labovi, koji pružaju podršku za kreiranje pojedinačnih strategija razvoja škola u STEAME okviru“, rekla je Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti CPN-a.

Dajući konkretan primer pomenutog koncepta, naš direktor Nebojša Bjelotomić naglasio je značaj medtech oblasti, koje spajaju medicinu i savremene tehnologije:

„Budući da prvi Mejkers lab otvaramo u medicinskoj školi savršen primer primene multidisciplinarnosti i STEAME obrazovanja može da bude medtech. Razne aplikacije i uređaji koji su usmereni na poboljšanje kvaliteta života i olakšavanje primene različitih medicinskih terapija su osnov ove oblasti. Gradeći eksperimentalni i preduzetnički način razmišljanja kod učenika, otvaramo put ka uspehu mladih, kreativnih, preduzetnih timova, kako u drugim tako i u ovoj oblasti.”

Dva nova mikroskopa za školu

Grupa za obrazovanje je u potpunosti renovirala i opremila prostor, u skladu sa potrebama škole, i ovom prilikom donirala i dva nova mikroskopa koja su potrebna kako u redovnoj nastavi tako i u vannastavnim aktivnostima.

Događaju su pored pomenutih prisustvovali i predstavnici medija, a jedna od aktivnosti bilo je i takmičenje Poslovni izazov koje realizuje organizacija Dostignuća mladih. Ova aktivnost predstavlja direktan primer programa, ali i posebnog cilja povezivanja škola, dece i nastavnika.