Projekat Escape Room koji je zajedno sa učenicima Prve kragujevačke gimnazije kreirala nastavnica Katarina Veljković, plasirao se među 10 finalista za najbolje inovativno rešenje u oblasti nastave i učenja na svetskom takmičenju koje organizuje Evropska fondacija za obuku. U okviru obeležavanja globalne Nedelje medijske i informacione pismenosti pod pokroviteljstvom UNESCO, koja traje od 24. do 31. oktobra, pozivamo vas da glasanjem za ovaj projekat podržite nastavnicu Katarinu Veljković i njene vredne đake, i to na sledećem linku.
Ponosna sam na svoje učenike koji su mi pomogli da ideju o transformisanju nastavnog sadržaja predmeta Informatika i računarstvo za osnovu školu pretvorimo u digitalni sadržaj, kojim se jako važna tema kao što je digitalna pismenost prikazuje na učenicima pristupačniji način i to upravo rešavanjem različitih zadataka i zagonetki. Kreiranjem Eskejp sobe u Minecraft-u mi smo postali deo sveta. Pokazali smo da smo pravi kreatori nastavnih sadržaja koji povećavaju svest o važnosti bezbednog korišćenja interneta i time postavljamo stepen digitalne pismenosti učenika na viši nivo. Ono što je najvažnije, metodika koju smo koristili pri izradi Eskejp sobe se može primeniti na sve nastavne predmete, i zbog toga je ovakav pristup i priznat kao inovativan. — naglasila je nastavnica i mentorka tima Katarina Veljković.
Escape room, koji omogućava učenje informatike kroz edukativne igre na platformi Minecraft, prošle godine dobio je podršku kroz konkurs „Digitalna ekspedicija – Izazov“. Ovaj konkurs drugu godinu za redom realizovali smo zajedno sa Zavodom za unapređenje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV) i Zavodom za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (ZVKOV) u okviru programa „Nova pismenost” koji zajednički sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion. Projekat Escape Room sada je svoje mesto u finalu ETF Innovative Teaching & Learning Award izborio u konkurenciji 800 pristiglih prijava iz više od 50 zemalja sveta. Glasanje je otvoreno do 21. novembra.