Šta radi head of SEO?
piše: Dragan Berak, AskGamblers
Kako izgleda radni dan?
Svaki radni dan mi se pomalo razlikuje od prethodnog, hvala Bogu. I to je upravo jedan od razloga zašto sam odabrao da se bavim internet marketingom — jer je veoma dinamičan. Za mene je nepodnošljivo da svaki dan radim jedno te isto tj. da prolazim kroz iste, monotone procedure. Ne bih želeo da zvučim kao da potcenjujem druga zanimanja, daleko od toga. Međutim, posao koji je ponavljajuć jednostavno nije za mene.
Ako bih morao da definišem strukturu dana, rekao bih da uglavnom pre podne imam kratke sastanke sa kolegama oko dogovora za taj dan/nedelju/mesec/kvartal. Nakon toga najviše gledam u alate (aplikacije) koji mi pokazuju kako stojimo sa posetama na sajtovima, koji tip sadržaja treba da objavljujemo, kakve izmene treba da uradimo kako bismo korisnicima (kupcima) pomogli da što lakše nađu ono što traže, šta radi konkurencija, koje izmene uvodi Google i kako ih implementirati. Zatim pričam sa programerima/dizajnerima/piscima da se posavetujemo kako sve to najlakše da sprovedemo u delo, a da ne kršimo neke veb standarde — uz najmanje utroška vremena i resursa. To nije uvek baš jednostavno, ali jeste veoma zanimljivo. Pošto se internet vrlo brzo razvija, treba ići u korak sa tim, zato je važno konstantno pratiti trendove i učiti nove stvari, ne samo u marketingu već i u tehnologiji.
Kako izgleda okruženje u kom radiš? (Kada krene radni dan šta vidiš oko sebe, čime i kime si okružen?)
Okruženje dosta varira. Nekim danima odlazim u kancelariju, a nekim danima radim od kuće. A nekad odem na neko od omiljenih mesta u gradu i radim odatle. Najvažniji alat mi je laptop i naravno internet. Oni mi omogućavaju mobilnost. U zavisnosti od toga odakle radim, okružen sam ili kolegama ili porodicom ili potpuno nepoznatim ljudima. 🙂
Koja sredstva za rad koristiš (hardver)?
Sredstvo za rad mi je laptop, mobilni telefon i slušalice. To je sve što mi je potrebno.
Koje softvere koristiš?
Ima ih mnogo, pobrojaću samo neke. Glavna njihova funkcija jeste da budu moje „oči“ tj. da mi pokažu šta se dešava sa posetama, koji su trendovi, kako pretraživači poput Google-a „posmatraju“ sajtove na kojima radim. Evo nekih: Ahrefs, SEMrush, Lumar, Screaming Frog, LinkResearchTools, GTmetrix, AlsoAsked, SEranking, AccuRanker, Majestic, Nightwatch itd.
Kako izgledaju projekti na kojima radiš?
Svaki sajt na kom radim može da kreira mnoštvo projekata. Na primer, ako želimo da promenimo strukturu linkova na nekom sajtu, to može da bude jedan projekat. Zatim ako želimo da izmenimo izgled nekih stranica — raspored slika, teksta i poziva na akciju kako bismo unapredili korisničko iskustvo — to može da bude drugi projekat. Skoro svaki dan može da se kireira nova stranica koja zadovoljava odredjeni upit. I to može da bude projekat za sebe. I sad sve to što sam pobrojao se pomalo razlikuje u svakoj industriji. Znači da bih znao kako da optimizujem neki sajt i/ili da kreiram marketing levak za njega, moram prvo da naučim šta je to važno za tu industriju i šta korisnici očekuju i traže. Tako sam naučio kako se prave ženske duboke cipele, koja kozmetika se najviše traži, koje opcije u aplikacijama su važne, kako treba da izgleda ponuda nekog restorana itd itd.
Šta najviše voliš na svom poslu?
Radost prilikom kreiranja novih ponuda/sajtova/marketing levaka. Pomoć ljudima da što lakše i što brže nađu ono što ih zanima. Rad sa ljudima raznih profesija i nacionalnosti. Dinamičnost okruženja. Otkrivanje novih trendova. Učenje o novim tehologijama. Testiranje koncepata/ideja/hipoteza.