Inicijativa „Digitalna Srbija“ pokrenula je nacionalnu kampanju za digitalnu transformaciju društva pod nazivom „Budimo pametni“. Cilj kampanje je upoznavanje široke javnosti sa najvažnijim pojmovima u oblasti digitalne transformacije i pokretanje dijaloga o tome šta bi iskorak ka digitalnom društvu značio za živote svih građana. Poseban fokus u kampanji stavljamo na istorijsku šansu koju ubrzani tehnološki razvoj stavlja pred našu zemlju, a koju je jedino moguće iskoristiti uz obrazovanje okrenuto budućnosti.
„Počela je Četvrta industrijska revolucija koja nosi tehnologije koje menjaju način na koji živimo, radimo i odnosimo se jedni prema drugima. Ova revolucija pred nas stavlja izbor – da li želimo da kao celokupno društvo prođemo kroz potpunu digitalnu transformaciju i iz nje izađemo kao pobednici ili ćemo dozvoliti da još jednom budemo zemlja pogrešnih odluka i propuštenih prilika. Vreme je da budemo pametni,“ izjavio je povodom početka kampanje direktor Microsoftovog Razvojnog centra u Srbiji i jedan od osnivača naše organizacije Dragan Tomić.
Tokom prethodnih par nedelja, građane Srbije zbunili su nepotpisani bilbordi i televizijski spotovi sa decom koja izjavljuju da ne žele da budu nezaposlena kada porastu, kao i da ne žele da napuste Srbiju – bio je ovo uvod u našu kampanju „Budimo pametni“. Kao rešenje pomenutih izazova sa kojima smo suočeni, naša organizacija sugeriše da društveni fokus treba da bude na razvoju digitalne ekonomije jer otvara mogućnost da Srbija stigne čak i najrazvijenije zemlje sveta.
„Svojoj deci dugujemo obrazovanje koje će im doneti bolju budućnost, ovde u Srbiji. Ako iskoristimo sklonost ka prirodnim i tehničkim naukama koju imamo kao zemlja i nadogradimo je savremenim znanjima, imaćemo generacije mladih ljudi koje će nam omogućiti da stignemo, a možda i prestignemo najrazvijenije svetske ekonomije. Digitalna transformacija je istorijska šansa za naše društvo, dok je jačanje obrazovanja najvažniji korak na tom putu,“ izjavio je Branko Milutinović, jedan od osnivača kompanije Nordeus i predsednik našeg Upravnog odbora.
Tokom kampanje, fokusiraćemo se na podršku privrede u sprovođenju nastave u specijalizovanim IT odeljenjima u gimnazijama širom zemlje, na uključivanje što većeg broja naših učenika u Evropsku nedelju kodiranja, kao i na organizaciju posebnog kursa u oblasti veštačke inteligencije za studente. U narednih nekoliko meseci, na specijalnom sajtu posvećenom kampanji redovno ćemo objavljivati priče koje pokazuju svetle primere pojedinaca, startapa i kompanija koje su prepoznale potencijal digitalne ekonomije, objašnjavaćemo osnovni pojmovi koji definišu Četvrtu industrijsku revoluciju, a posebni sadržaji baviće se temom obrazovanja fokusiranog na poslove budućnosti. Tokom kampanje pozvaćemo i najširu javnost da dâ svoje predloge na koji način bi digitalne tehnologije mogle da unaprede srpsko društvo.
Kampanju „Budimo pametni“ sprovodi Inicijativa „Digitalna Srbija“ u saradnji sa svim svojim članicama i uz podršku Fondacije Petlja i medijskih partnera koje čine Antenna Group, Pink Media Group i javni medijski servis Radio-televizija Srbije.