Master 4.0: Napredne informacione tehnologije u digitalnoj transformaciji
Dve srodne visokoškolske ustanove Univerziteta u Beogradu, sa najvećim brojem diplomiranih studenata i studijskih programa iz oblasti računarstva i informacionih tehnologija i visokim nivoom ekspertize u predmetnim naučnim oblastima, udružile su snage i uz pomoć vodećih domaćih IT kompanija, predavača iz prakse i eminentnih gostujućih profesora iz inostranstva, ponudiće moderan i fleksibilan Master 4.0 program.
Program traje tri semestra i pokriva oblasti informacionih tehnologija, programiranja, analize podataka i organizacije, a organizovan je u četiri modula. Postoji mogućnost i pohađanja kratkih programa studija iz navedenih oblasti u trajanju od jednog semestra.
Deo programa je predviđen da se sprovodi u kompanijama sa kojima su potpisani ugovori i koje su postale partneri na ovom programu, a proces nastave će biti sprovođen korišćenjem savremenih sredstava i pristupa rada koji su se pokazali kao veoma uspešni u IT svetu.
Ovaj Master 4.0 program je osmišljen tako da unapredi kompetencije osoba u IT sektoru i razvije pojedince koji će sutra biti ključni članovi projektnih timova, nosioci značajnih promena i kreatori uspešnijih organizacija i sredina u kojima budu radili.
Obavezni predmeti
Cilj nastave je da se studenti upoznaju sa šablonom poslovnih modela, različitim poslovnim modelima prikladnim za digitalno okruženje, upoznaju modele i postupak projektovanja organizacije, kao i da steknu osnovne veštine, savladaju metode i tehnike koje…
Više o predmetu
Osposobljavanje polaznika da u skladu sa opšteprihvaćenim metodama projektovanja programskih sistema definišu korisničke zahteve u domenu interakcije korisnika i sistema, izvrše analizu, projektuju, implementiraju i evaluiraju elemente korisničkog interfejsa.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima distribuiranog programiranja. Uvođenje pojma različitih nivoa apstrakcije u konkurentnom i distribuiranom programiranju. Osposobljavanje studenata za pisanje konkurentnih i distribuiranih programa za najčešće probleme u različitim programskim jezicima.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa konceptima nauke o podacima. Predmet za cilj ima da predstavi oblasti, alate i tehnike nauke o podacima. Student treba da stekne praktična znanja i veštine koji će mu omogućiti da efikasno i…
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa konceptima i primenama matematičkog modeliranja i rešavanja modela metodama operacionih istraživanja. Predmet za cilj ima da predstavi metode analize vremenskih serija, kao i široke mogućnosti primene simulacionih metoda i tehnika.
Više o predmetu
Sticanje znanja rada algoritama mašinskog učenja, njihova implementacija u odabranom softverskom okruženju.
Više o predmetu
Izborni predmeti
Upoznavanje studenata sa tehnologijama zaštite računarskih sistema i osnovnim principima zaštite računarskih mreža i računarskih sistema. Razumevanje, primena i upravljanje rizicima. Razumevanje problema bezbednosti podataka i računarskih sistema. Razumevanje pravnog okvira u oblasti informacione bezbednosti…
Više o predmetu
Cilj predmeta je da osposobi buduće menadžere za aktivnosti tehnološkog (IT) preduzetništva, koje predstavlja proces u kome preduzetnik prepoznaje ideje vezane za inovacije i razvoj tehnologije i pronalazi načine i modele da ih dalje razvije…
Više o predmetu
Cilj predmeta je da se izlože osnovne postavke Teorije informacija i njihova primena u cilju dostizanja teorijskih granica vezanih za obradu i prenos informacija. Posebno će biti opisani iterativni algoritmi za obradu informacija na grafovima.
Više o predmetu
Sticanje znanja iz oblasti projektovanja i upravljanja procesima – projektima inovacija i razvoja proizvoda, usluga, procesa, tehnologije, organizacije od ideje do realizacije; modeliranja inovacionih projekata, evaluacije inovacionog portfolija, utvrđivanja performansi; upravljanja intelektualnom svojinom i korišćenja…
Više o predmetu
Cilj ovog predmeta je da se studenti upoznaju sa tehničkim i organizacionim aspektima cloud computing-a, kroz analizu modela, tehničih rešenja, rizika i sigurnosnih aspekata cloud tehnologija. Pored servisa za virtuelizaciju resursa, poseban cilj je da…
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa različitim aspektima informacione bezbednosti. Razumevanje osnova kriptografije i sigurnosnih protokola. Obuka studenata za obavljanje poslova iz oblasti zaštite računarskih sistema i mreža i etičkog upada u sisteme. Praktičan rad studenata na većem…
Više o predmetu
Cilj ovog kursa je da se studenti upoznaju sa hardverskom i softverskom infrastrukturom interneta inteligentnih uređaja, kako bi se osposobili za razvoj i implementaciju pametnih okruženja.
Više o predmetu
Upoznavanje sa osnovnim konceptima modernih paralelnih računarskih sistema i principa paralelnog programiranja. Detaljno upoznavanje sa nekoliko najznačajnijih paralelnih programskih modela.
Više o predmetu
Upoznavanje sa konceptima elektronskog poslovanja i elementima potrebne hardversko softverske infrastrukture u Cloud okruženju.
Više o predmetu
Osposobljavanje polaznika za razumevanje različitih modela sajber bezbednosti, učenje principa u oblasti sajber bezbednosti, prolazak kroz sve faze sigurnosti informacija tako da studenti budu u stanju da izvrše analizu, projektuju i evaluiraju elemente sistema sajber…
Više o predmetu
Ovladavanje tehnikama i alatima veštačke inteligencije aktuelnim u analizi podataka.
Više o predmetu
Detaljno upoznavanje sa optimizacionim algoritmima koji se najčešće koriste u inženjerskoj praksi. Uvođenje u koncepte rešavanja optimzacionih problema u situacijama od interesa u praksi..
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa pravnim i etičkim aspektima poslovanja. Cilj predmeta je razumevanje pravnih i etičkih koncepata koji su sastavni deo menadžmenta, organizacije i odlučivanja. Osposobljavanje studenata da sa stečenim znanjima uspešno pregovaraju i sklapaju poslove…
Više o predmetu
Upoznavanje sa aktuelnim tehnologijama veštačke inteligencije (VI) i njihovim primenama u različitim domenima. Upoznavanje sa softverskim bibliotekama otvorenog koda koje implementiraju različite algoritme VI i omogućuju razvoj inteligentnih softveskih aplikacija. Ovladavanje praktičnim veštinama potrebnim za…
Više o predmetu
Upoznavanje sa naprednim računarskim mrežama i telekomunikacionim sistema koji pokrivaju oblast žičnih i bežičnih komunikacija i izučavanje multimedijalnih korisničkih servisa, protokolima koji se koriste za prenos podataka, sistema zaštite i mrežnog menadžmenta. Sticanje znanja i…
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa problemima i izazovima sa kojima se suočavaju računarski profesionalci i korisnici računara u savremenom društvu. Sagledavanje socijalnih, pravnih i etičkih aspekata profesije, kao i njenog istorijskog razvoja i potencijala za budućnost. Isticanje…
Više o predmetu
Upoznavanje sa modelima za predviđanje kada podaci nisu nezavisni, već se može eksploatisati struktura, ili se predviđati kompleksni izlazi. Razumevanje potreba za ovakvim modelima i načina funkcionisanja algoritama. Razumevanje razlika između algoritama, kao i načina…
Više o predmetu
Razumevanje i ovladavanje principima računarske 2D i 3D grafike, animacije i interakcije sa korisnikom. Savladavanje praktičnih veština programiranja grafičkih aplikacija, teoretskih osnova i tehnologije uređaja računarske grafike.
Više o predmetu
Steći znanje i veštine potrebne za pisanje aplikacija koje se izvršavaju na mobilnim računarskim uređajima u različitim sistemskim okruženjima sa ograničenim sistemskim resursima. Povezivanje mobilnih računarskih uređaja u računarske mreže.
Više o predmetu
Cilj ovog predmeta je da studente upozna sa osnovnim konceptima, principima, modelima i tehnikama računarske simulacije i virtuelne realnosti i da ukaže na mogućnosti njene primene.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima neuralnih mreža, različitim arhitekturama, sposobnostima učenja neuralnih mreža itd. Osposobljavanje studenata da samostalno projektuju neuralne mreže i duboke neuralne mreže za inženjerske aplikacije, digitalnu obradu signala, telekomunikacije itd.
Više o predmetu
Sticanje teorijskih znanja i praktičnih veština potrebnih za razvoj računarskih 2D i 3D video igara.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa osnovama nauke o govoru. Razumevanje osnovnih principa fonetskih i fonoloških procesa. Osposobljavanje studenata da razumeju i koriste osnovne računske alate za fonološke procese, za projektovanje jednostavnih sistema produkcije govora i prepoznavanje govora.…
Više o predmetu
Cilj kursa je upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima i konceptima prenosa podataka koji se sreću kod računarskih sistema. Analiziraju se standardni interfejsi, komunikacioni protokoli i modeli mrežne komunikacije. Studenti se upoznaju sa integrisanim komunikacionim kontrolerima…
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima i tehnikama statističke obrade prirodnih jezika. Prikaz nekih od glavnih morfoloških, sintaksnih i semantičkih problema iz računarske obrade prirodnih jezika i upoznavanje sa metodama njihovog rešavanja.
Više o predmetu
Upoznavanje sa senzorima i senzorskim sistemima neophodnim u dizajnu IoT rešenja za autoindustriju, procesnu industriju, nadzor, zdravstvo, poljoprivredu, ekologiju, monitoring vitalnih objekata, pametni grad i drugo.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa tipičnim poslovnim problemima u kojima se koriste algoritmi mašinskog učenja. Osposobljavanje studenata za samostalan rad i rad u grupi na projektima mašinskog učenja, odnosno primenu modela mašinskog učenja u praktičnom okruženju.
Više o predmetu
Cilj predmeta je da studenti steknu osnovna znanja iz oblasti preduzetništva i pokretanja sopstvenog biznisa. Izučavanje zakonske regulative vezane za započinjanje sopstvenog biznisa. Sticanje znanja i sposobnosti za samostalnu izradu i evaluaciju biznis planova za…
Više o predmetu
Sticanje opštih znanja o matematičkim metodama analize podataka i mogućnostima njihove primene.
Više o predmetu
Osposobljavanje polaznika da se upoznaju sa trenutnim stanjem u oblasti blockchain tehnologija i razumeju specifičnosti distribuiranih sistema zasnovanih na blockchain arhitekturi.
Više o predmetu
Cilj predmeta je da studente upozna sa transformacijama koje digitalne tehnologije donose marketingu i prodaji. Sticanje znanja za kreiranje digitalne marekting strategije. Unaprede znanja o kreiranju strategije prodaje ka krajnjim i poslovnim klijentima online.
Više o predmetu
Razumavanje koncepta multimedija i gradivnih blokova multimedija u kontekstu kreiranja interaktivnih multimedijalnih sistema. Upoznavanje sa komponentama interaktivnih multimedijalnih sistema, njihovim dizajniranjem i integracijom. Razumevanje interaktivnosti i mogućnosti unapređenja performansi interakcije multimedijalnih sistema.
Više o predmetu
Cilj kursa je upoznavanje studenata sa metodama i tehnologijama koje se koriste u automatizovanim sistemima merenja i kontrole na osnovu obrade slike. Posebna pažnja poklanja se razvoju i implementaciji algoritama za obradu slike korišćenjem savremenih…
Više o predmetu
Cilj predmeta je da polaznicima približi osnovne principe, metode, tehnike i postupke po kojima savremene finansijske tehnologije menjaju finansijski sistem zasnovan na tradicionalnom (FIAT) novcu, bankarstvu i finansijskim tržištima. Poseban cilj je da se studenti…
Više o predmetu
Cilj predmeta je da studenti ovladaju tehnikama projektovanja neuralnih mreža, fazi sistema,genetskih algoritama i hibridnih sistema, sa osnovnim ciljem njihove primene u rešavanju problema upravljanja sistemima, obrade signala i prepoznavanja oblika.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa tehnologijama zaštite računarskih sistema i osnovnim principima zaštite računarskih mreža i računarskih sistema. Razumevanje, primena i upravljanje rizicima. Razumevanje problema bezbednosti podataka i računarskih sistema. Razumevanje pravnog okvira u oblasti informacione bezbednosti…
Više o predmetu
Cilj kursa je upoznavanje studenata sa konceptom razvoja hardvera i softvera integrisanog višeprocesorskog sistema. Studenti će steći znanja vezana za proces projektovanja i razvoja sistema baziranog na višeprocesorskoj arhitekturi, analizirati različite modele implementacije sistema, razmatrati…
Više o predmetu
Ovladavanje naprednim metodama paralelnog i funkcionalnog programiranja, i njihovom primenom u implementaciji algoritama i alata za veštačku inteligenciju. Upoznavanje sa softverskim bibliotekama otvorenog koda koje omogućavaju interaktivno i dinamičko programiranje grafičkih procesora. Ovladavanje praktičnim veštinama…
Više o predmetu
Sticanje najnovijih znanja iz oblasti savremenog upravljanja timovima i organizacija. Upoznavanje i ovladavanje savremenim pristupima, metodama i tehnikama koji se koriste u agilnom upravljanju. Cilj predmeta je i da studenti ovladaju veštinama i alatima neophodnim…
Više o predmetu
Cilj ovog kursa je da se studenti upoznaju sa Internet marketingom, poslovnim modelima nastupa na Internetu, da savladaju tehnike izrade Internet marketinga i alate društvenih medija u izradi i implementaciji Internet marketing plana.
Više o predmetu
Upoznavanje sa metodologijama i tehnikama detekcije upada i njihovim primenama u različitim domenima. Upoznavanje sa konceptima mreže i umrežavanja, bezbedonosnim principima, metodologijama i arhitekturama
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa temeljnim softverskim i hardverskim slojem, neophodnim za realizaciju komponenti za internet inteligentnih uređaja (IoT), sa akcentom na primenu u industrijskim i rezidencijalnim aplikacijama. Kurs integriše teoriju (predavanja, studentske prezentacije), i praktične projekte.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa analizom socijalnih mreža sa teorijskog, metodološkog i softverskog aspekta. Sagledavanje mogućih primena analize socijalnih mreža, od društvenih mreža na Internetu, kao što su Facebook, Linkedin ili Twitter, do internih komunikacija u organizacijama…
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa arhitekturom, protokolima, aktuelnim tehnologijama i stanjem istraživanja u oblasti dizajna inteligentnih objekata. Upoznavanje studenata sa principima rada i dizajna pametnih uređaja, tehnologijama za njihovo umrežavanje, razvojem aplikacija, problemima bezbednosti i principima obrade…
Više o predmetu
Cilj predmeta je da studenti sagledaju karakteristike i rešenja savremenih izazova u oblasti skladištenja i analitičkog procesiranja velikih i kompleksnih strukturiranih i nestrukturiranih skupova podataka (analitike velikog skupa podataka – big data).
Više o predmetu
Sticanje naučnih i stručnih znanja iz teorije i prakse upravljanja projektima neophodnih za pripremu studenata, kao budućih IT projektnih menadžera. Sticanje znanja i veština potrebnih za upravljanje projektima u toku svih faza životnog ciklusa projekta,…
Više o predmetu
Upoznavanje sa ključnim konceptima i problemima u savremenoj bioinformatici i genomici. Sticanje znanja o računarskim metodama za obradu i analizu bioloških podataka radi interpretacije podataka i izvođenja biološki i medicinski značajnih zaključaka.
Više o predmetu
Razumevanje interakcije čovek-računar iz perspektive korisnika i razumevanje korisničkog iskustva sa posebnim osvrtom na kognitivne osobenosti (i ograničenja) korisnika. Upoznavanje sa kognitivnim procesima angažovanim tokom interakcije čoveka sa računarom i primena principa usklađivanja performansi sistema…
Više o predmetu