Master 4.0: Master informacionih tehnologija
Master akademske studije Master informacionih tehnologija traju tri semestra, nakon čijeg završetka student stiče naziv Master inženjer informacionih tehnologija. Studijski program je koncipiran tako da studentima obezbedi najnovija znanja u oblasti IT-a angažovanjem kvalifikovanih profesora, predavača iz inostranstva i predavača iz privrede.
Tokom prva dva semestra student polaže deset predmeta (6 ESPB po predmetu) od kojih su dva obavezna, a osam su izborni. Izborni predmeti su podeljeni u četiri oblasti specijalizacije: Analiza podataka, Distribuirano računarstvo, Interaktivno računarstvo, Organizacija i upravljanje projektima, sa sadržajima koji se u velikom stepenu poklapaju sa savremenim studijskim programima informacionih tehnologija. Iz svake oblasti student bira jedan ili više predmeta, tako da ukupan broj ESPB bodova u akademskoj godini bude 60. U trećem semestru student obavlja stručnu i izrađuje master rad.
Ishodi ovog Master 4.0 programa obezbeđuju studentima uspešno obavljanje poslova u različitim oblastima računarstva, prilagođavanje zahtevima tržišta rada, razvoj novih informacionih tehnologija, kao i osposobljavanje za dalje stručno i naučno usavršavanje.
Obavezni predmeti
Predmet je koncipiran sa osnovnim ciljem da obezbedi obrazovanje studenata računarstva i informatike u oblasti osnova preduzetništva sa oba relevantna aspekta: 1) kreiranje novog biznisa i 2) razvoj preduzetničkog stanja svesti, preduzetničkih veština i ličnih…
Više o predmetu
Izborni predmeti
Predmet razmatra koncepte interakcije čoveka i računara i projektovanje korisničkog doživljaja, kao i metode procene i tehnike koje se mogu koristiti tokom čitavog životnog ciklusa kompjuterskih interaktivnih sistema. Objašnjava princip i procese za dokumentovanje i…
Više o predmetu
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa savremenim teorijskim i praktičnim aspektima poslovne inteligencije, strukturom i funkcijom sistema za podršku odlučivanju, strukturom i funkcijom ekspertnih sistema, metodama i tehnikama za podršku odlučivanju (skladišta podataka (Data warehouse),…
Više o predmetu
Osnovni cilj predmeta je da studenti steknu teorijska i praktična znanja u oblasti analize sadržaja multimedijalnih podataka uključujući analizu govora, analizu slike i video materijala u cilju njihove primene u bezbednosnim sistemima
Više o predmetu
Upoznavanje sa modelima i osobinama standardizovanih zahteva za nivo obezbeđenja i nivo upravljanja kvalitetom softverskih proizvoda.
Više o predmetu
Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa savremenim arhitekturama DataFlow računara i steknu neophodna znanja o DataFlow računarima potrebna za samostalna istraživanja, modelovanje rešenja i primenu ovih računara. DataFlow računari mogu da postignu ubrzanja…
Više o predmetu
Cilj kursa je da pruži detaljno znanje i razumevanje obima računarstva u oblaku i svih nivoa servisne orijentacije (SaaS), pruži znanje o infrastrukturi, platformama i aplikacijama u vidu usluga, upozna se sa obrascima dizajna, arhitektonske…
Više o predmetu
Rad sa osnovnim konceptima zaštite računarskih sistema. Upoznavanje studenata sa novim bezbednosnim pretnjama i rizicima, kao i sa tehnikama zaštite računarskih sistema na konkretnim primerima. Povećanje nivoa svesti o mogućim pretnjama i napadima pre svega…
Više o predmetu
Predmet razmatra koncepte interakcije čoveka i računara sa obe strane korisničkog interfejsa, uključujući ljudske faktore, analizu performansi, procese saznavanja, studije upotrebe, stilove interakcije. Obrađuje se i postupak razvoja korisničkog interfejsa sa naglaskom na dizajn prilagođen…
Više o predmetu
Osposobljavanje studenata za projektovanje i implementaciju sistema virtualne/augmentativne realnosti.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa konceptima, teorijskim osnovama i mogućnostima sistema za podršku odlučivanju. Osposobljavanje studenata da samostalno primenjuju stečena znanja u rešavanju realnih problema.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa konceptima i tehnikama bioinformatike. Sekvenciranje DNK, RNK i rad sa proteinskim strukturama.
Više o predmetu
Upoznavanje i ovladavanje konceptima, metodama, tehnikama i alatima poslovne inteligencije (BI), Data Science i analitike velikih količina podataka (Big Data).
Više o predmetu
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa savremenim teorijskim i praktičnim aspektima elektronske trgovine, kao i sa arhitekturom e-trgovine, primenom savremenih tehnoloških rešenja, metoda, tehnika i alata u implementaciji e-trgovine, najznačajnijim poslovnim modelima e-trgovine i njihovim…
Više o predmetu
U okviru ovog predmeta studenti treba da upoznaju specifičnosti analiѕe Web dokumenta i nestruktuiranih podataka. Takođe, studenti treba da se upoznaju sa konkretnim mogućnostima primene tehnologija Web mining-a.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa osnovnim konceptima, metodima, tehnikama i alatima za uspešno upravljanje IT projektima.
Više o predmetu
Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovama kompjuterske grafike kao što su procesiranje vizuelnih signala, detekcija ivica i izdvajanje linija, obrada tekstura, predstavljanje karakteristike scene, pokret, stereovizija i razne metode za obradu slika. Takođe je…
Više o predmetu
Predstavljanje i objašnjavanje oblasti IoT kao savremenog koncepta umrežavanja i neprimetne integracije raznih senzora i aktuatora u svakodnevno fizičko okruženje radi prikupljanja mernih podataka sa senzora, interakcije sa fizičkim okruženjem preko aktuatora, korišćenjem svuda prisutne…
Više o predmetu
Upoznavanje sa osnovama skladištenja, obrade i analize velike količine podataka korišćenjem solidne matematičkih osnova i aktuelnih softverskih alata.
Više o predmetu
Sticanje osnovnih znanja iz oblasti trodimenzionalne računarske grafike.
Više o predmetu
Cilj predmeta je dublje razumevanje statističkih metoda. Upoznavanje sa elementima teorije uzoraka i planiranja eksperimenata. Upoznavanje, razumevanje i adekvatna primenaanalize varijanse, regresine analize, ako i neparametarskih testova. Ovladavanje nekim od softverskih paketa za statističke analize.
Više o predmetu
Sticanje opštih znanja i posebnih veština za razumevanje koncepata mobilnog računarstva. Ovladavanje tehnologijama i alatkama za razvoj softverskih rešenja za mobilne uređaje i sisteme.
Više o predmetu
Cilj predmeta je da student upozna sve glavne aspekte nauke o podacima, da nauči da koristi softverske alate, upravlja podacima, prezentuje ih i analizira. U okviru kursa će studentu biti omogućen kontakt sa dobrim praksama…
Više o predmetu
Upoznavanje sa metodama i tehnikama za razvoj softvera u svim fazama životnog ciklusa.
Više o predmetu
Produbljivanje znanja o metodama i tehnikama veštačke inteligencije. Osposobljavanje studenata za rešavanje zahtevnih realnih i istraživačkih problema upotrebom metoda veštačke inteligencije.
Više o predmetu
Osposobljavanje studenata za razumevanje paradigme dubinskog učenja kao grane mašinskog učenja, koja se zasniva na predstavljanju podataka na visokom stepenu apstrakcije. Predmet upoznaje studente sa ključnim elementima klasičnih neuronskih mreža, gradivnim tehnikama naučnog izračunavanja, tehnikama…
Više o predmetu
Osposobljavanje studenata za razumevanje i praktičnu primenu koncepata nadgledanog mašinskog učenja u domenu regresije i klasifikacije.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa konceptima i tehnikama biološkog računarstva, odabranim primerima primena evolutivnog računarstva i genetskim algoritmima.
Više o predmetu
Upoznavanje studenata sa modernim statističkim tehnikama obrade prirodnih jezika i njihovom praktičnom upotrebom.
Više o predmetu