Uključene obrazovne institucije
Univerzitet umetnosti i Matematički fakultet Univerziteta u Beogradu
Dostupan u okviru programa
Master 4.0: Umetnost i dizajn video-igara Obavezni
Oblast
Praktično usvajanje znanja iz oblasti 3D animacije karaktera – od generalnih postupaka postavke virtuelnog skeleta i skinovanja do specifičnih naprednih tehnika za rigovanje. Celovito poznavanje procesa rigovanja karaktera za video igru.
Sudenti ovladavaju ključnim principima animacije karaktera, razumeju opštu logiku rigovanja 3D modela i osposobljeni su da ih primenjuju i razvijaju u različitim postupcima i tehnološkim uslovima. Realizacija kratke 3D animirane sekvence.
1. Rigovanje i skinovanje karaktera. Deformatori i zglobovi.
2. Karakeristike i ponašanje zglobova.
3. Tipovi povezivanja kože na skelet. Zone uticaja (Skin Weighting).
4 – 6. Tehnike građenja skeleta. Koren i niz zglobova. Inverzna i napredna kinematika.
7. Oči, treptaj i facijalne ekspresije.
8. Kontrole za rig.
9. Redosled rotacija. Ose. Rešavanje flipovanja.
10. Napredne kontrole skeleta.
11. Rastezanja. Klasteri. Lattice. Blend Shape.
12. Odvojivi delovi skeleta, nezavisno pokretljivi.
13-15. Rad na finalnom projektu, konsultacije, kritičke radionice.