Šta radi menadžer proizvoda?
piše: Nina Skoko, Velsera
Kako izgleda radni dan?
Dan najčešće započnem prolaskom kroz mejlove i poruke koje su stigle nakon radnog vremena prethodnog dana (s obzirom da sarađujem i sa kolegama iz drugih vremenskih zona) i već na osnovu toga mogu da prepoznam neke od zadatka koje treba da obavim u toku dana. Pored dnevnog sastanka na kome sa timom pratimo napredak projekata na kojima radimo, takođe su tu i drugi sastanci koji se tiču realizacije trenutnih ili planiranja budućih projekata. Kao menadžer proizvoda većinu vremena posvećujem planiranju narednih funkcionalnosti na kojima će tim raditi i uklapanje istih u zadate vremenske rokove.
Kako izgleda okruženje u kom radiš? (Kada krene radni dan šta vidiš oko sebe, čime i kime si okružen?)
S obzirom na to da preferiram rad iz kancelarije u odnosu na rad od kuće, radni dan provodim okružena kolegama sa kojima delim kancelariju. Kancelarije su koncipirane tako da je pet, šest ljudi u svakoj, a na raspolaganju su i sale za sastanke u okviru kojih mogu da se održavaju sastanci sa kolegama koji su prisutni, ali i sa onima koji se uključuju online. Na pauzama vreme rado provodimo u takozvanoj chill zoni u okviru koje se nalaze biblioteka i muzička soba, a za nakon radnog vremena tu je i teretana u okviru istog prostora, kao i velika kantina.
Koja sredstva za rad koristiš (hardver)?
Samo laptop i slušalice. Priroda posla mi je takva da sam većinu radnog vremena na sastancima, pa zbog toga često menjam sale za sastanke i zbog toga mi je najjednostavnije da koristim samo laptop, jer lako mogu da ga ponesem sa sobom. Kada nisam na sastancima ili ne komuniciram sa kolegama, uglavnom koristim slušalice i pustim neku laganu muziku.
Koje softvere koristiš?
Kao menadžer proizvoda i neko kome je primaran posao da funkcionalnosti koje inženjerski tim treba da razvije budu adekvatno zapisane, ali i njihov progres adekvatno ispraćen alat koji olakšava taj posao je Jira. Veliki pomagač je i virtuelna tabla na koju se lepe stikeri, prave planovi i sl. – Miro. Za komunikaciju sa kolegama koristim Slack ili mail preko Teams aplikacije preko koje zakazujemo i online sastanke.
Kako izgledaju projekti na kojima radiš?
S obzirom na to da se Velsera bavi bioinformatikom sa ciljem pomoći naučnicima da odrade analize velike količine biomedicinskih podataka, svaki od timova u okviru kompanije je zadužen za deo proizvoda koji im nudimo, a to je platforma na koju korisnici mogu da donesu podatke ili koriste već postojeće kako bi izvršili bioinformatičke analize. Kako je tim u kome trenutno radim odgovoran updavo za omogućavanje korisnicima različitih načina da na platformu donesu svoje podatke, to i jesu projekti na kojima radimo. Naravno, održavanje postojećih funkcionalnosti je jednako važan deo posla.
Šta najviše voliš na svom poslu?
Što se tiče konkretno moje pozicije najviše mi se dopada to što imam dosta slobode za donošenje odluka i ispoljavanje kreativnosti. Pored toga, nešto što je meni lično jako važno je da osećam da stalno napredujem i usvajam nova znanja. Verujem da je za to dosta zaslužno okruženje i veliki broj iskusnih kolega, ali i svih ostalih koji su uvek spremni da podele znanje. Kompanijska kultura je takva da su ljudi opušteni i druželjubivi, što daje posebnu vrednost.