Prethodne dve godine domaće tehnološke kompanije zabeležile su značajan rast, privlačeći privatne investicije s ciljem globalnog širenja i prodaje svojih proizvoda. Koje su to ključne strategije koje srpske kompanije mogu da primene za uspešan ulazak na globalno tržište biće tema panela „Umetnost prodaje na nepoznatom terenu: kako osvojiti nova tržišta?“ koji organizuje Inicijativa Digitalna Srbija u saradnji sa Ringierom na Kopaonik Biznis Forumu u nedelju 3. marta u 19.15 časova.
Domaći ekosistem postaje sve prepoznatljiviji kao izvor kvalitetnih tehničkih proizvoda, ali se suočava s izazovima bržeg otvaranja novih tržišta. Prema istraživanju Startap skener iz 2022. godine, više od 50 odsto srpskih startapa planiralo je pozicije u oblastima prodaje i marketinga, jasno pokazujući važnost ovih segmenata za dalji razvoj. Kako bi prevazišle ove izazove i uspostavile trajno međunarodno prisustvo, tehnološke kompanije moraju efikasno da iskoriste svoje pozicije i resurse kako bi iz Srbije osvajali svet.
Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija, predvodiće diskusiju sa panelistima koji donose različita iskustva i znanja u ovoj oblasti, Sašom Popovićem, suosnivačem i direktorom kompanije Vega IT i predsednikom Upravnog odbora Inicijative Digitalna Srbija, Vladimirom Boškovićem, članom Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke za poslove sa privredom, i Filipom Bankovićem, senior direktorom za messaging operacije (EMEA) u kompaniji Telesign.
Panelisti će u razgovor uneti svoje višegodišnje iskustvo u radu i širenju na nova tržišta. Saša Popović kao serijski preduzetnik i investitor koji je 2008. godine sa svojim kolegom sa studija Vladanom Ostojićem, osnovao kompaniju Vega IT, koja danas zapošljava oko 800 ljudi i radi na tržištima Engleske, Holandije, Amerike, Nemačke i Švajcarske; Filip Banković kao neko ko stoji iza kompanije Telesign, koja posluje u više od 230 zemalja i teritorija širom sveta; i Vladimir Bošković koji će predstaviti kako banka može da asistira kompanijama u internacionalnoj ekspanziji.
Panel će istražiti strategije koje su ključne za uspešno globalno širenje srpskih tehnoloških kompanija i startapa. Diskutovaće se o tome kako iskoristiti resurse za poslovanje u Srbiji, kao i o efikasnim metodama za prevazilaženje izazova prilikom ulaska na globalno tržište. Panelisti će deliti svoja iskustva i savete, pružajući konkretne smernice koje mogu pomoći startapima u uspostavljanju i održavanju međunarodnog uspeha.