Nakon Čačka, Grupa za obrazovanje otvorila je još jedan Mejkers lab, ovog puta u Vršcu, u Školskom centru „Nikola Tesla“. U još jednom multidisciplinarnom i inovativnom prostoru, učenici i nastavnici nastaviće da razvijaju svoje projekte i inovativna rešenja — iz oblasti elektrotehnike, mašinstva i ekonomije.
Juče je održan susret predstavnika Grupe za obrazovanje, nastavnika i predstavnika školske uprave i lokalne samouprave. Povod je upravo otvaranje još jednog Mejkers laba. Grupu za obrazovanje čine Nordeus fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa „Digitalna Srbija”.
O aktivnostima i dosadašnjem radu i uspesima Školskog centra „Nikola Tesla“ govorila je direktorka škole Željka Radulović, a u ime Grupe za obrazovanje prisutnima su se obratili izvršni direktor Dostignuća mladih Darko Radičanin, Danijela Vučićević, viša savetnica za programske aktivnosti u Centru za promociju nauke, Miloš Đuričanin, direktor strategije i razvoja Nordeus fondacije, kao i naš direktor Nebojša Bjelotomić. Prisutnima se obratio i predstavnik lokalne samouprave za obrazovanje, Miroslav Lepir.
„Ulaganjem u razvoj multidisciplinarnih znanja i preduzetnički duh učenika u tehničkim oblastima, otvaramo mogućnost da oni kasnije kreiraju inovativna rešenja kroz automatizaciju procesa u različitim granama privrede, da grade svoje startape ili rade na razvoju softverskih proizvoda u razvojnim centrima velikih kompanija u Srbiji”, zaključio je o praktičnom značaju rada Mejkers labova Nebojša Bjelotomić.
Školski centar „Nikola Tesla“ — uspesi učeničkih kompanija
Školski centar „Nikola Tesla“ povezuje tri područja rada — elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju, a učenici i nastavnici iz ove škole već nekoliko godina razvijaju preduzetnički način razmišljanja i preduzetničke poduhvate. Pokazatelj toga je i više od 20 učeničkih kompanija, kojim škola može da se pohvali.
„Prisutnost aktivnosti Dostignuća mladih počelo je 2012. godine. Nekoliko entuzijasta naše škole pohađalo je njihovu obuku. Sva znanja i veštine preneli su na nekolicinu kolega i generacije učenika koij su iza nas. Naša škola povezuje tri područja rada, elektrotehniku, mašinstvo i ekonomiju. Svako iz svoje oblasti daje svoj maksimum ka razvijanju preduzetničkog duha. Pored toga učenici razvijaju digitalne i druge veštine kako bi unapredili lični razvoj i stekli samopouzdanje. Zahvalni smo što su nas ove četiri organizacije koje čine Grupu za obrazovanje prepoznale i podržale u ideji da i dalje radimo na unapređenju ličnih i učeničkih kompetencija“, istakla je direktorka škole Željka Radulović.
Otvaranjem Mejkers laba i obezbeđivanjem savremene opreme za školu, učenici i nastavnici imaće priliku da svoje ideje i kreacije podignu na viši nivo i stvaraju nove inovativne proizvode. Grupa za obrazovanje je, kao i u Čačku, otvorila moderni prostor i opremila ga najnovijom opremom, a školi je donirano i 10 raspberry pi uređjaja i CNC graverica.
Mejkers labovi — razvoj inovacija u školama i povezivanje zajednica
Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, art, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo) onako kako to uveliko rade neke od najrazvijenijih zemalja na svetu.
„Otvaranjem Mejkers laba u jednoj ovakvoj školi zajedno sa profesorima i učenicima stvaramo inkubatore znanja i inovacija za 21. vek. Kroz opremanje i obezbeđivanje savremene opreme, unapređenje kompetencija nastavnika i programe iz STEAME oblasti stvaramo uslove za kvalitetnije obrazovanje dece. Važno je da kroz programe otvorimo prozor za komuniciranje složenih naučnih tema, motivišemo učenike ka STEAME temama i profesijama i pružimo prostor za umrežavanje i realizaciju projekata i praktične nastave u samoj školi”, naglasila je Danijela Vučićević iz Centra za promociju nauke.
Kroz rad u Mejkers labu zamišljeno je da učenici i nastavnici na inovativan način pristupaju edukaciji i rešavanju problema. Ideja je da se đaci zainteresovani za nauku ohrabre da dalje razvijaju interesovanja u tom pravcu i da se podstiče eksperimentisanje i multidisciplinarnost u nastavi. Krajnji cilj je povezivanje škola sa građanskim inicijativama i umrežavanje škola na lokalnom a onda i širem nivou.