Godine rada u različitim sektorima doveli su Mariju Ilić, Vojislava Milutinovića i Đorđa Smiljanića do jezgra ideje koja će postati jedan od najuspešnijih domaćih gejming studija. Možemo i da odemo korak dalje i da kažemo da je njihov proizvod – igra Woka Woka – najigranija igra te vrste na svetu. Marija i Vojislav nam pričaju o svom putu, koji su potpomogle volja, ozbiljan rad, snažan tim, pa i snažne frustracije.
Vojislav: Naše partnerstvo počelo je pre mnogo godina. Bavili smo se programiranjem i izradom web sajtova, sve dok nismo shvatili da su frustracije i obim posla preveliki u odnosu na profit. Zbog svega navedenog, paralelno počinjemo sa pravljenjem igara. Želeći da uđemo na gejming tržište, a da pri tome ne rizikujemo kako bismo naučili što više, odlučili smo se za HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure) žanr.
Samostalno smo završili nekoliko projekata, da bismo naučili čitav proces izrade takve vrsta projekta, od ideje do plasiranja na tržište. Krajem 2014. godine smo doneli konačnu odluku da prekinemo posao izrade web sajtova, da bismo u maju 2015. došli do hrabre odluke da počnemo sa pravljenjem free to play igara.
Marija: U poslu pravljenja HOPA igara saradnja sa distributerima je gotovo neminovna, a nama nije prijalo da zavisimo od distributera, iako smo svaki projekat samostalno finansirali. Naredni logičan korak za nas bio je pravljenje free to play igara. Izazovi s kojima se suočavate na samom početku su zapravo filter za tim, u smislu da ostaju samo strastveni i posvećeni ljudi, koji zaista veruju u to što rade. U januaru 2016. u timu pored Vojislava i mene, ostaje još samo Đorđe, poslednja osoba koji je ušla u tim, ali čovek koji nas je naterao da ostanemo uporni i kada smo bili na izmaku snage.
Šta se događa nakon lansiranja igrice?
Vojislav: Igra je izašla u februaru, postala profitabilna u maju, a u avgustu prelazi sve rekorde i pravi najveći mesečni profit koji smo ikada imali. Posle vrtoglavog skoka nam postaje jasno da ne možemo dalje da radimo sami i ubrzo zapošljavamo nove ljude. Naš prvi princip, koga se držimo i dalje, bio je da napravimo proizvod kakav smo zamislili, bez ustupaka. Okupljamo novi tim i u decembru sledi veliki update, nakon koga svi parametri koje možete da zamislite skaču za 80% – od ocena do profita. Verujem da je to rezultat zajedničke odlučnosti i emocije koju nas troje delimo i širimo na ostatak tima. Ne pristajemo na niži kvalitet od zacrtanog i ovo često izaziva frustracije, ali smatramo da je to jedini način da uživamo i, na kraju, uspemo u tome što radimo.
Marija: Kada je „Woka Woka“ izašla, naš prvi cilj bilo je 100 preuzimanja igre dnevno, do čega smo stigli gotovo odmah. Do maja meseca, taj broj je porastao na 1000 preuzimanja dnevno, a trenutno iznosi oko milion mesečno. U međuvremenu smo dosta radili na optimizaciji prikaza igre u Google Play i App Store-u i što boljem rangiranju, ispravljanju bagova, kao i na prepravljanju najrazličitijih detalja u samoj igri. Danas se „Woka Woka“ može preuzeti i igrati na Androidu, iOS-u, Windows-u (Windows Phone i Windows Store), Facebook-u i Amazonu.
Upoznajte nas malo bliže sa samom igricom i idejom zarade.
Marija: Ideja free to play igara jeste potpuno besplatno preuzimanje i igranje. Ukoliko igrač, na primer, želi da ima brži progres, postoji mogućnost kupovine dodataka, poput dodatnih života koji omogućavaju dalje igranje. Zanimljivo je naglasiti da od ukupnog broja ljudi koji su preuzeli aplikaciju mali procenat troši novac u igri, a većina se zadržava na „free“ području. Igru je apsolutno moguće igrati bez mikrotransakcija ili reklama, i veoma nam je važno da igra ne primorava korisnika na trošenje novca.
Vojislav: Postojao je plan da se igra zove Waka Waka, ali smo od toga odustali zbog prevelike popularnosti Šakirine pesme, pa je Woka Woka došlo kao odlična alternativa. Kada smo prionuli na istraživanje tržišta, kako to obično biva – sa nevericom da zaista možemo da izađemo na svetsko tržište i probijemo se – ostali smo zatečeni koliko je konkurencija, zapravo, loša. Dakle, ipak postoji šansa, samo se možda niko nije dovoljno potrudio da proba. Ispostavilo se da je tako. Iako nikada nismo sumnjali da će naša igra biti sjajna, nismo verovali da može tako brzo da nađe put do svojih igrača. Svi koji su voleli staru Zuma-u, vole i Woka Woka-u, budući da se radi o sličnom tipu igre, u modernoj varijanti.
Šta je po vašem mišljenju ključni faktor koji vas je doveo do ovakvog uspeha?
Vojislav: Pre svega, tu je fantastičan tim i odatle sve polazi. Nas troje delimo jednaku strast i posvećenost prema ovom poslu, dok su naše uloge u ovom timu ipak različite – Marijina intuicija je tu da igru uvek učini zanimljivijom od konkurencije, Đorđe se brine da tehnički sve bude savršeno, dok je na meni da se pobrinem da naš rad dođe do igrača, sa marketinške strane. S obzirom na tolike godine iskustva postali smo neverovatno sinhronizovan, jak i uigran tim, najbolji u kome sam ikada radio. A s obzirom da volimo ovo što stvaramo, igricu pravimo kao za sebe, a update je redovan i donosi nova uzbuđenja i duh u igru.
Marija: Konstantno radimo na unapređenju iskustva igrača, analiziramo i pratimo njihove reakcije. Pratimo načine na koji korisnici igraju, dobijamo jasan uvid u njihovo ponašanje i prepreke na koje nailaze, što nam omogućava da dalje oblikujemo proizvod. Osim analitike imamo i jaku komunikaciju sa igračima, od mejlova podrške do Facebook stranice, gde postoji vrlo aktivna grupa hard core igrača.
Na kraju, pored dobrog proizvoda potrebna je i sreća. Verovali smo da se velikim radom sve može nadomestiti, ali gledajući iz ove perspektive, sreća je bitan faktor, bez koga ne bismo uspeli. Definitivno se vrlo retko dešava da prva F2P igra zapravo bude i uspešna.
Da li je teško pronaći nove ljude za takav tim? Šta tražite kod potencijalnih kolega?
Marija: U potrazi smo za novim kolegama koji će popuniti 10 novih radnih mesta. Ono što nam je najbitnije kod kandidata jeste da je samostalan i ume da rešava probleme. Znanje i iskustvo su sporedne stvari – otvoren stav i sposobnost da se problemu priđe samostalno, iz različitih uglova, je ono što održava tim živim. Tu je, svakako, i energetsko poklapanje – želimo da nam radno vreme bude kvalitetno, posvećeno, ispunjeno smehom i uživanjem. Odgovornosti se dele koliko i strasti, svima nam je stalo da ispunimo sopstvene kriterijume i to je osnova našeg rada. Naša vrata su svakako otvorena – ukoliko ste završili informatiku na Matematičkom ili Tehničkom fakultetu i prepoznajete se u ovoj priči, slobodno nam se javite.
Koliko aktivnih igrača trenutno imate? Da li možete da izvučete dosadašnju statitstiku?
Vojislav: Do polovine 2017. godine aplikacija preuzeta oko 8 miliona puta, a imamo oko 2 i po miliona mesečno aktivnih igrača. Igra trenutno sadrži 440 nivoa, i redovno dodajemo nove. Jedan igrač u proseku igra 4-6 puta dnevno, što je statistika koja „Woka Woka“-u čini najigranijom i najprofitabilnijom igrom ovog tipa na svetu.
Kako izgledaju vaši planovi za naredni period?
Marija: Imamo stare igrače koje treba iznova nagrađivati novim nivoima – ova zajednica je trenutno naša najveća vrednost. Svaki update je bolji od prethodnog, donosi nove, bolje recenzije i novi profit i na tome radimo konstantno. Takođe, naredni izazov je nova igra, koja će izaći ovog leta i za koju se nadamo da će uspeti da zaseni uspeh prve igre. Svesni smo kompleksnosti procesa, ali sada znamo da dobar proizvod nalazi svoj put.
Ivan Minić, Stefan Đaković, Vanja Mlađenović. Tekst preuzet sa portala Moja Firma, powered by Telenor.