Završen prvi NINJA program — otvaraju se nove šanse za startape iz Srbije

Sedam srpskih startapa predstavilo se domaćim i inostranim investitorima, kompanijama i fondovima preduzetničkog kapitala na Demo danu u završnici NINJA akceleratorskog programa, koji smo organizovali u partnerstvu sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA).


Za startape Tapni, Data Do, Smart Watering, EasyPass, Digital Spark, Zenhire i OmniShop koji su završili intenzivni četvoromesečni program, počinje novo poglavlje u osvajanju svetskog tržišta. Pored njihovih pitch sesija, u uvodnom delu gostima su se obratili ambasador Japana u Beogradu Takahiko Kacumata, ambasadorka Srbije u Japanu Aleksandra Kovač, regionalni direktor Afričko-azijske investiciono konsultantske kuće (AAIC) Šigeru Handa, kao i naš direktor Nebojša Bjelotomić, koji su poručili da za srpske kompanije i startape postoje brojne mogućnosti na azijskom tržištu. 

„Srbija ide ka evropskoj integraciji i potrebnim društveno-ekonomskim reformama u skladu sa tim ciljem. Projekat NINJA treba da promoviše održive i kvalitetne projekte srpskih startapa, a to će dovesti do privrednog rasta i društveno-ekonomske reforme u Srbiji. Verujem da je današnji događaj pružio priliku da se iskoristiti momentum Srbije i izgradi čvrst most za izgradnju odnosa između srpskih startapa i zainteresovanih strana iz Japana i mnogih drugih zemalja ili regiona“, rekao je ambasador Japana u Beogradu Takahiko Kacumata.

O utiscima prvog NINJA programa u Srbiji i planovima za dalje održavanje projekta govorili su Šigeru Handa, regionalni direktor Afričko-azijske investiciono konsultantske kuće (AAIC) i Nagata Jošiaki, predstavnik Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA) na Balkanu. 

Uz Vladinu inicijativu za razvoj tehnoloških inovacija i preduzetništva vidimo ogroman potencijal srpskog ekosistema koji sve više dobija na snazi. Startapi i drugi preduzetnici imaju odličnu tehničku ekspertizu, kao i ambiciju da rastu i mogu imati koristi od globalnijeg pristupa tom ubrzanom rastu. NINJA program nudi mogućnosti za proširenje i upoznavanje sa azijskim tržištima, koje startapi ovde uglavnom još uvek ne koriste. Srpski startap ekosistem raste organski od trenutka kada su prvi među njima, kao što su Nordeus i 3Lateral, dokazali šta je moguće. Programi kao što je NINJA imaju za cilj da pokažu startapima šta je sve moguće uraditi u Aziji i da podstaknu druge da istraže ovo tržište. Smatramo da bi u budućnosti bilo korisno uspostaviti regionalnu saradnju i nadamo se da ćemo izgraditi jake temelje za dodatno povezivanje regiona Balkana i Japana/Azije, kaže Šigeru Handa, regionalni direktor regionalni direktor Afričko-azijske investiciono konsultantske kuće (AAIC).

Jedan od najvećih izazova za naše startape je nedovoljna vidljivost Srbije na globalnom tržištu i verujemo da je NINJA program omogućio da se predstavimo ali i hrabro pogledamo  u novo, uzbudljivo tržište Azije. Širiti poslovanje ima svoje izazove i ovaj program je startapima ponudio kako potrebnu ekspertizu, tako i potencijalna partnerstva, investicije, upoznavanje prilika i povezivanje sa ključnim akterima novog tržišta, i verujem da je to pravi način da podržimo domaći ekosistem, izjavio je Nebojša Bjelotomić.

NINJA akcelerator organizovan je po prvi put u našoj zemlji i okupio je tehnološke startape koji su u fazi intenzivnog rasta, čije je rešenje već na tržištu i koji su već zabeležili rast na mesečnom ili godišnjem nivou i spremni su za rundu investicije i izlazak na svetsko tržište. Pored radionica sa ekspertima, program je startapima omogućio da kroz individualne sesije rade na za njih specifičnim izazovima, ali i da prisustvuju specijalizovanim događajima i povežu se sa ključnim globalnim igračima.